کمپرسور اسکرو (screw compressor) به دستگاهی گفته می شود که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. کمپرسور اسکرو برای فشرده سازی و افزایش هوا یا گاز مورد استفاده قرار می گیرد. این کمپرسور از محفظه ای به نام ایرند تشکیل شده است که با کمک دو شف پیچی شکل هوا یا گاز را فشرده می کند. کمپرسورهای دیگری برای فشرده سازی و افزایش هوا یا گاز وجود دارند که می توان به کمپرسورهای بادی پیستونی اشاره کرد ولی کمپرسور اسکرو نسبت به این کمپرسورها دارای لرزش کمتری است. با توجه به مزیت کمپرسور اسکرو در صنایع بزرگ مانند صنایع تولیدی، غذایی، دارویی، نفتی، پتروشیمی و فولاد از این کمپرسور ها استفاده می شود.

کمپرسور اسکرو نیاز اصلی بسیاری از صنایع مانند کارخانه ها و صنف های تولیدی است که نیازمند تامین هوای فشرده برای ابزار آلات بادی و پنوماتیک خطوط تولیدی خود هستند. با توجه به هزینه های برق، ابزار آلات بادی و پنوماتیک در مقایسه با ابزارهای برقی گزینه بهتری برای صنایع محسوب می شوند.

علاوه بر هزینه کمتر، کمپرسور اسکرو با اندازه کوچکتر، قدرت بیشتری تولید می کند و میزان فشرده سازی باد و هوا و افزایش آن بسیار بیشتر است. کمپرسور اسکرو به دلیل عدم استفاده از برق، انرژی کمتری مصرف می کند که هزینه تمام شده خطوط تولید را کاهش می دهد. امروز بسیاری از کارخانه ها و خطوط تولید صنایع مختلف سیستم هوای فشرده و افزایش هوای خود را با کمپرسور اسکرو تامین کنند. کمپرسور اسکرو قلب تپنده صنایع مختلف محسوب می شود.

کمپرسور اسکرو به عنوان بهترین کمپرسور هوا از مکانیزم چرخشی استفاده می کند. زمانی که صنایع به هوای پر فشار احتیاج داشته باشند، نیازمند کمپرسور اسکرو خواهند بود. کمپرسور اسکرو هوا را بین روتورهای مشبک (meshed rotors) ذخیره می کند و با حرکت روتورها یا شف پیچی، منجر به کاهش حجم هوا یا گاز می شوند. امروزه کمپرسورهای اسکرو علاوه بر صنایع مختلف و کارخانه ها در صنعت پزشکی هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کمپرسور اسکرو مزیت بزرگی دارد و آن هم تامین مدام هوای فشرده است.

کمپرسور اسکرو از جابجایی مثبت روتورها یا شف های پیچی با مکانیزم روتاری یا دورانی اقدام به تولید هوای فشرده یا متراکم می کنند. عملیات مکش و دهش  به صورت پیوسته انجام می شود که بر خلاف کمپرسورهای پیستونی از موج یا ضربه (surge) استفاده نمی کنند.

کمپرسور اسکرو در دسته کمپرسورهای روتاری دسته بندی می شود که دو عنصر روتور یا شف ها به صورت متقابل و در یک بدنه وظیفه کاهش و فشرده سازی هوا یا گاز را به عهده دارند. امروز بسیاری از صنایع سنگین و بزرگ به دلیل بازدهی بالاتر، صدای کمتر، حجم پایین تر، نگهداری آسان تر، هزینه کمتر و عمر طولانی تر از کمپرسور اسکرو استفاده می کنند و آن را جایگزین مناسبی نسبت به کمپرسورهای دیگر مانند کمپرسورهای بادی پیستونی می دانند.

کمپرسورهای اسکرو به دو دسته اصلی کمپرسورهای اسکرو روغنی(oil inject) و کمپرسورهای اسکرو بدون روغن یا اویل فری(oil free) تقسیم بندی می شوند.

بهترین نوع کمپرسور اسکرو از نوع آلمانی آن می باشد که بسیاری از شرکت های ایران نیز اقدام به تولید و مونتاژ این کمپرسور می کنند. کمپرسور اسکرو دارای سیستم قابل برنامه ریزی و هوشمند می باشد که بر اساس حجم و ظرفیت هواسازی آنها تقسیم بندی می شوند. سایز بندی کمپرسور اسکرو بر اساس متر مکعب سنجیده می شود و ظرفیت آن از 2 متر مربع تا 25 متر مربع فشرده سازی هوا متغییر است.

یکی دیگر از اجزای کمپرسور اسکرو، الکتروموتور و تابلو برق آن می باشد که وظیفه چرخش و رانش کمپرسور را به عهده دارد. رادیاتور کمپرسور که بیشتر از جنس آلومینیوم است که نقش خنک کنندگی و سرمایش کمپرسور را به عهده دارد باید دارای برند معتبر باشد که حرارت کمپرسور را کاهش دهد.

در کمپرسورهای روغنی، تزریق مداوم روغن باعث کاهش اصطحکاک و گرمای زیاد کمپرسور می شود. کمپرسور اسکرو از انتقال تسمه ای و کوپل مستقیم استفاده می کند که جابجایی مثبت آن باعث فشرده سازی هوا در کمپرسور می شود.

کمپرسورهای اسکرو روغنی در زمان نصب دارای روغن بوده که به راحتی قابل نصب و راه اندازی هستند ولی برای نگهداری آنها باید روغن آنها به صورت تعویض شود.

فهرست مطالب

خرید کمپرسور اسکرو

  • برای خرید کمپرسور اسکرو باید به موارد زیادی توجه کرد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:
  • استفاده از بهترین گراف‌های هوادی واحدهای هواساز (ایرند) که در عمر و بازدهی کمپرسور اسکرو بسیار موثر است.
  • بررسی کیفیت هوای خروجی و میزان فشرده سازی هوا در زمان خرید کمپرسور اسکرو باید به دقت بررسی شود.
  • دمای خروجی هوای فشرده شده از کمپرسور باید به دقت بررسی و با دماسنج اندازه گیری شود.
  • ارتفاع از سطح دریا در مکان نصب هم باید بررسی شود که حتما باید با شرکت سازنده این مورد مطرح شود.
  • حجم و فضای کمپرسور و شرایط جابجایی کمپرسور باید به دقت بررسی شود.
  • میزان صدای کمپرسور در مکان نصب آن باید به دقت بررسی شود.
  • قیمت کمپرسور و میزان بودجه برای توسعه کمپرسور نیز باید در زمان خرید کمپرسور اسکرو مورد توجه قرار گیرد.

ویژگی های کمپرسور اسکرو

  • ایجاد صدای کمتر نسبت به کمپرسورهای دیگر مانند پیستونی
  • کارکرد بی وقفه و مدوام
  • وجود سیستم plc
  • بدون وجود نوسان در حداکثر فشار کاری
  • اصطکاک و درگیری کمتر قطعات نسبت به کمپرسور پیستونی
  • هوادهی یکنواخت و یکپارچه در راندمان بالا
  • داشتن حجم وفضای کمتر نسبت به سایر کمپرسورها
  • لرزش بسیار کم نسبت به کمپرسورهای پیستونی
  • عدم امکان ایجاد پدیده surg با برگشت هوا به هواساز
  • آب‌بندهای محفظه های کمپرسور و عدم نشتی در آن
  • مصرف انرژی و برق کمتر
  • استفاده از اینورتر برای قطع و وصل آرام برق
  • نصب و راه‌اندازی در کمترین زمان
  • ظرفیت بالای هوادهی کمپرسور
  • فشار هوا مورد نیاز بر حسب (BAR)
  • تعمیر و نگهداری آسانتر نسبت به سایر کمپرسورها
  • قیمت مناسب کمپرسورهای اسکرو
  • تامین قطعات مورد نیاز در هر زمان ممکن
  • پشتیبانی از نگهداری و تعمیر در صورت نیاز
  • وجود تعمیرکارها و متخصصان مورد نیاز در تمامی مناطق

کمپرسور اسکرو چیست؟

کمپرسور اسکرو یک نوع کمپرسور هوا است که با استفاده از دو پیچ متحرک هوا را فشرده می‌کند. کمپرسور اسکرو در بسیاری از صنایع و کاربردهای صنعتی به عنوان منبع تولید هوای فشرده مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمپرسور اسکرو در صنایع مختلفی مانند نفت و گاز، برق، خودروسازی، کشاورزی و غیره کاربرد دارد. کمپرسور اسکرو یک راه حل مناسب برای تامین هوای فشرده در صنایع و کاربردهای مختلف است. کمپرسور اسکرو دارای مزایایی نظیر بازده بالا، عملکرد پایدار، نگهداری آسان و صدای کم است.

کمپرسور اسکرو چیست؟ what is screw compressor

مزایای کمپرسور اسکرو

  • کمپرسور اسکرو دارای بازده بالایی است و تلفات انرژی را به حداقل می‌رساند. این کمپرسور با سرعت پایین و بدون شوک و لرزش کار می‌کند و در نتیجه عمر طولانی‌تری دارد.
  • کمپرسور اسکرو نیاز به سرویس و نگهداری کمتری دارد و هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن پایین‌تر است. این کمپرسور دارای قطعات ساده و کمتری است و نیاز به روغن‌کاری زیادی ندارد.
  • کمپرسور اسکرو قابلیت تنظیم فشار خروجی هوا را دارد و می‌تواند با تغییر سرعت چرخش پیچ‌ها، فشار هوای خروجی را بالا یا پایین ببرد. این قابلیت باعث می‌شود که کمپرسور اسکرو با نیازهای مختلف صنعت سازگار باشد.
  • کمپرسور اسکرو تولید صدای کمتری دارد و در محیط‌های صنعتی که نیاز به سکوت و آرامش دارند، مناسب است. این کمپرسور می‌تواند در فضای بسته یا باز نصب شود و نیاز به عایق صوتی خاصی ندارد.

مزایای کمپرسور اسکرو

معایب کمپرسور اسکرو

  • کمپرسور اسکرو قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع کمپرسورها دارد و سرمایه‌گذاری اولیه بالاتری می‌طلبد. این کمپرسور برای حجم هوای فشرده کم مناسب نیست و در صورت استفاده زیر ظرفیت، بازده آن کاهش می‌یابد.
  • کمپرسور اسکرو حساس به آلودگی هوا است و در صورت وجود ذرات خارجی در هوای ورودی، ممکن است عملکرد آن تحت تأثیر قرار بگیرد. بنابراین، لازم است هوای ورودی را با فیلترهای مناسب پاک‌سازی کنید.
  • کمپرسور اسکرو داغ می‌شود و نیاز به سیستم خنک‌کننده دارد. این کمپرسور ممکن است حرارت زیادی را به محیط اطراف خود منتقل کند و باعث افزایش دمای محیط شود. بنابراین، لازم است کمپرسور اسکرو را در محلی با دمای مناسب و تهویه کافی نصب کنید.
  • کمپرسور های اسکرو سر و صدای زیادی دارند.
  • هزینه اولیه بالایی نسبت به انواع دیگر کمپرسورها دارند.
    آنها برای کار مداوم مناسب نیستند و ممکن است به تعمیر و نگهداری مکرر نیاز داشته باشند.

 

کمپرسور اسکرو چگونه کار می‌کند؟

کمپرسور اسکرو از دو پیچ متحرک به شکل حلزونی تشکیل شده است که در یک بدنه بسته قرار دارند. هنگامی که پیچ‌ها به صورت موازی به سمت یکدیگر چرخش می‌کنند، هوای وارد شده به فضای بین آن‌ها فشرده شده و به سمت خروجی حرکت می‌کند. در نتیجه فشار و دمای هوا افزایش می‌یابد. بسته به نحوه قرارگیری پیچ‌ها، کمپرسور اسکرو می‌تواند دارای چپ گیر یا راست گیر باشد. در کمپرسور اسکرو چپ گیر، پیچ راننده در سمت چپ و پیچ متبوع در سمت راست قرار دارد و بالعکس در کمپرسور اسکرو راست گیر.

 

انواع کمپرسور اسکرو

به طور کلی، کمپرسور اسکرو را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: کمپرسور اسکرو خشک و کمپرسور اسکرو تر.

در کمپرسور اسکرو خشک، پیچ‌ها با هم تماس ندارند و فقط با استفاده از روغن به عنوان عایق و لغزان قابل حرکت هستند. در کمپرسور اسکرو تر، پیچ‌ها با هم تماس دارند و با استفاده از روغن به عنوان عامل خنک کننده و فشار دهنده هوا عمل می‌کنند. هر دو نوع کمپرسور اسکرو خشک و تر دارای مزایا و معایب خود هستند. برخی از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب نوع کمپرسور اسکرو عبارتند از: نیاز به خلوص هوا، نحوه استفاده، هزینه نصب و نگهداری، محل قرارگیری و غیره.

 

کاربرد کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو یک نوع کمپرسور هوا است که با استفاده از دو پیچ متحرک هوا را فشرده می‌کند. کمپرسور اسکرو در بسیاری از صنایع و کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از مزایای کمپرسور اسکرو عبارتند از:

  • بازده بالا: کمپرسور اسکرو دارای بازده بالاتر از کمپرسورهای پیستونی است، زیرا هوا را به صورت پیوسته و بدون تلفات فشرده می‌کند.
  • عملکرد پایدار: کمپرسور اسکرو دارای عملکرد پایدار و یکنواخت است، زیرا فشار خروجی هوا را با استفاده از یک سیستم کنترل الکترونیکی تنظیم می‌کند.
  • نگهداری آسان: کمپرسور اسکرو نیاز به نگهداری کمتر از کمپرسورهای پیستونی دارد، زیرا دارای قطعات ساده‌تر و کمتری است و سایش و لغزش کمتری دارد.
  • سطح صدای پایین: کمپرسور اسکرو دارای سطح صدای پایین‌تر از کمپرسورهای پیستونی است، زیرا هوا را به صورت ملایم و بدون شوک فشرده می‌کند.

 

تاریخچه کمپرسور باد
History of the Air Compressor

تاریخچه کمپرسور باد

کمپرسور باد یک دستگاه است که هوای فشرده را تولید می‌کند. این دستگاه در بسیاری از صنایع و کاربردهای خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمپرسور باد از اصول فیزیکی ساده‌ای برای کار کردن استفاده می‌کند. وقتی هوا را در یک حجم ثابت فشار دهیم، فشار و دمای آن افزایش می‌یابد. این هوای فشرده را می‌توان برای انجام کارهای مختلف استفاده کرد، مانند پمپ کردن تایر، رنگ آمیزی، ساخت ابزارهای هوایی و غیره.

تاریخچه کمپرسور باد به قرون وسطی برمی‌گردد. اولین کمپرسور باد مکانیکی توسط ژان لئوناردو در سال 1650 میلادی ساخته شد. او یک دستگاه ساده با چرخ دنده و پیستون طراحی کرد که هوا را در یک مخزن فلزی فشار می‌داد. این دستگاه را بللاستر (bellows) نامید و برای آزمایش‌های علمی و پزشکی استفاده کرد.

در قرن 18 میلادی، کمپرسور باد با پیشرفت‌های صنعتی توسعه یافت. جان سمبلتون (John Smeaton) در سال 1762 میلادی یک کمپرسور باد با قابلیت تولید هوای فشرده با فشار بالاتر طراحی کرد. این دستگاه را بللاستر بهبود یافته (improved bellows) نامید و برای تولید هوای لازم برای آتش‌باد (blast furnace) استفاده کرد. در سال 1776 میلادی، جان وات (James Watt) چندین نوع کمپرسور باد را با استفاده از موتور بخار خود اختراع کرد. این دستگاه‌ها را پمپ هوا (air pump) نامید و برای تولید هوای لازم برای موتور‌های بخار خود استفاده کرد.

در قرن 19 میلادی، کمپرسور باد با پیدایش صنعت نفت به اوج خود رسید. در سال 1829 میلادی، جورج مید (George Medhurst) چندین نوع کمپرسور باد را با استفاده از توربین‌های آب و بخار طراحی کرد. این دستگاه‌ها را پمپ هوای دوار (rotary air pump) نامید و برای حمل و نقل نفت به صورت هوای فشرده استفاده کرد. در سال 1857 میلادی، جان پامبر (John Pambour) چندین نوع کمپرسور باد را با استفاده از موتور‌های گازی طراحی کرد. این دستگاه‌ها را پمپ هوای گازی (gas air pump) نامید و برای تولید هوای لازم برای موتور‌های گازی خود استفاده کرد.

در قرن 20 میلادی، کمپرسور باد با پیشرفت‌های تکنولوژیکی گسترش یافت. در سال 1901 میلادی، ویلیس کاریر (Willis Carrier) یک کمپرسور باد را با استفاده از الکتروموتور طراحی کرد. این دستگاه را پمپ هوای الکتریکی (electric air pump) نامید و برای تولید هوای لازم برای سیستم‌های تهویه مطبوع و تبرید استفاده کرد. در سال 1930 میلادی، فرانک وارتن (Frank Whittle) یک کمپرسور باد را با استفاده از توربین‌های گاز طراحی کرد. این دستگاه را پمپ هوای توربین‌گاز (gas turbine air pump) نامید و برای تولید هوای لازم برای موتور‌های جت خود استفاده کرد.

امروزه، کمپرسور باد در بسیاری از صنایع و کاربردهای خانگی به کار می‌روند. انواع مختلف کمپرسور باد با استفاده از منابع انرژی مختلف، مانند الکتریسیته، بخار، گاز، آب و خورشید طراحی شده‌اند. این دستگاه‌ها را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد: کمپرسور باد پست فشار (low pressure air compressor) و کمپرسور باد فشار قوی (high pressure air compressor). همچنین، می‌توان به دسته‌بندی‌های دیگر مانند کمپرسور باد پستانک (piston air compressor)، کمپرسور باد دنده‌ای (gear air compressor)، کمپرسور باد اسکرو (screw air compressor)، کمپرسور باد سانتریفوژ (centrifugal air compressor) و غیره اشاره کرد.

اولین کمپرسیور اسکرو
The screw compressor was first patented in 1878 by Heinrich Krigar in Germany

اولین کمپرسور اسکرو

اولین کمپرسور اسکرو یا پیچی در سال ۱۹۳۵ توسط یک مهندس سوئدی به نام آلف لیوالد اختراع شد. این کمپرسور از دو پیچ متحرک استفاده می‌کند که با هم درگاه می‌شوند و هوا را به سمت خروجی فشار می‌دهند. کمپرسور اسکرو نسبت به کمپرسورهای پیستونی کارآمدتر، بی‌صداتر و نگهداری آن آسان‌تر است. کمپرسور اسکرو در بسیاری از صنایع مانند نفت و گاز، برق، خودروسازی، غذا و نوشیدنی، پزشکی و داروسازی کاربرد دارد.

کمپرسور باد یک دستگاه مفید و قابل اعتماد است که در طول تاریخ توسعه و بهبود یافته است. این دستگاه با استفاده از قانون فشار-حجم-دما هوا را فشار می‌دهد و انرژی ذخیره شده در آن را به صورت هوای فشرده در اختیار قرار می‌دهد. این هوای فشرده را می‌توان برای انجام کارهای مختلف استفاده کرد، مانند پمپ کردن تایر، رنگ آمیزی، ساخت ابزارهای هوایی و غیره.

کمپرسور اسکرو روغنی

کمپرسور اسکرو روغنی (اویل اینجکت)

کمپرسور اسکرو روغنی (اویل اینجکت) یک نوع کمپرسور هوا است که با استفاده از دو پیچ مارپیچی که در یکدیگر قرار دارند، هوا را فشرده می‌کند. این کمپرسورها به طور گسترده در صنایع مختلف مانند نفت و گاز، برق، خودروسازی و ساخت و ساز استفاده می‌شوند. این کمپرسورها دارای مزایایی هستند که آن‌ها را از سایر انواع کمپرسورها متمایز می‌کند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • بازده بالا: کمپرسور اسکرو روغنی دارای بازده بالاتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی و سانتریفیوژ است، زیرا دارای اتلاف انرژی کمتری است و هوا را با فشار بالاتر و حجم کمتر تولید می‌کند.
  • عملکرد پایدار: کمپرسور اسکرو روغنی قادر است به طور مداوم و بدون توقف کار کند، زیرا دارای قطعات متحرک کمتری است و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد. همچنین، این کمپرسورها دارای سیستم خنک‌کننده روغن هستند که باعث می‌شود دمای کارکرد آن‌ها پایین باشد و عمر آن‌ها بالاتر شود.
  • صدای کم: کمپرسور اسکرو روغنی دارای صدای کمتری نسبت به سایر کمپرسورها است، زیرا فشار هوا در آن به طور یکنواخت تغییر می‌کند و نوسانات صوتی را کاهش می‌دهد. همچنین، روغن به عنوان یک عامل لغزان و جذب‌کننده صدا عمل می‌کند و باعث می‌شود صدای پیچ‌های مارپیچ شود.
  • قابل تنظیم بودن: کمپرسور اسکرو روغنی قابل تنظیم بوده و می‌توان با تغییر سرعت چرخش پیچ‌ها، فشار و جریان هوای خروجی را تغییر داد. این امکان باعث می‌شود که کمپرسور بتواند به نیازهای مختلف صنعت پاسخ دهد.

 

کمپرسور اسکرو اویل فری
Oil-free screw compressor

کمپرسور اسکرو اویل فری

کمپرسور اسکرو اویل فری یک نوع کمپرسور است که برای تولید هوای فشرده بدون روغن استفاده می‌شود. این کمپرسورها از دو پیچ متحرک استفاده می‌کنند که با هم درگاه می‌شوند و باعث می‌شوند که حجم هوا در میان آنها کاهش یابد و فشار آن افزایش یابد. در این کمپرسورها، روغن برای خنک کردن، روان کردن و مهر و موم کردن پیچ‌ها استفاده نمی‌شود و به جای آن از سیستم خنک کننده هوا یا آب استفاده می‌شود.

مزایا و معایب کمپرسور اسکرو اویل فری

کمپرسور اسکرو اویل فری دارای مزایا و معایب خاص خود است. برخی از مزایای آن عبارتند از:

  • تولید هوای فشرده بدون روغن و خالص که مناسب برای صنایع غذایی، دارویی، الکترونیکی و غیره است.
  • عملکرد پایدار و قابل اطمینان با نگهداری و تعمیرات کمتر.
  • صدای کمتر و لرزش کمتر نسبت به سایر نوع‌های کمپرسور.
  • بازده بالاتر و مصرف انرژی کمتر نسبت به سایر نوع‌های کمپرسور.

برخی از معایب آن عبارتند از:

  • قیمت بالاتر نسبت به سایر نوع‌های کمپرسور.
  • نیاز به سیستم خنک کننده قوی و مناسب برای جلوگیری از افزایش دما و ساییدگی پیچ‌ها.
  • حساسیت بالاتر به ذرات خارجی و آلودگی هوا.

چگونه یک کمپرسور اسکرو اویل فری مناسب را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک کمپرسور اسکرو اویل فری مناسب، باید به چند عامل توجه کنید. بعضی از این عامل‌ها عبارتند از:

  • نیاز به هوای فشرده: بسته به نوع صنعت و کاربرد هوای فشرده، شما باید حجم، فشار و درجه خلوص هوای فشرده مورد نظر خود را مشخص کنید. بعضی صنایع نظیر داروسازی، غذاسازی و الکترونیک نیاز به هوای فشرده با درجه خلوص بالا دارند. بعضی صنایع نظیر تولید شیرینگان، پلاستیک سازی و چاپ نیاز به هوای فشرده با فشار بالا دارند. بعضی صنایع نظیر معدن، ساختمان و تولید قطعات خودرو نیاز به هوای فشرده با حجم بالا دارند.
  • ظرفیت کمپرسور: ظرفیت کمپرسور بیانگر مقدار هوای فشرده‌ای است که کمپرسور می‌تواند در واحد زمان تولید کند. این مقدار باید با نیاز به هوای فشرده همخوانی داشته باشد. اگر ظرفیت کمپرسور کمتر از نیاز به هوای فشرده باشد، کمپرسور نمی‌تواند هوای فشرده کافی را تأمین کند و باعث افت عملکرد و کارآیی می‌شود. اگر ظرفیت کمپرسور بیشتر از نیاز به هوای فشرده باشد، کمپرسور بیش از حد کار می‌کند و باعث افزایش مصرف انرژی و ساییدگی پیچ‌ها می‌شود.
  • سایز و جایگاه کمپرسور: سایز و جایگاه کمپرسور بستگی به فضای موجود در محل نصب و استفاده از کمپرسور دارد. شما باید اندازه، ابعاد و وزن کمپرسور را با فضای مورد نظر خود مقایسه کنید. همچنین باید به جهت گیری، دسترسی و تهویه مناسب برای کمپرسور توجه کنید. اگر فضای محل نصب و استفاده از کمپرسور محدود باشد، شما می‌توانید از کمپرسورهای اسکرو اویل فری جمع و جور و قابل حمل استفاده کنید.
  • قیمت و هزینه‌های عملکرد: قیمت و هزینه‌های عملکرد کمپرسور شامل قیمت خرید، هزینه‌های نصب، تعمیرات، نگهداری، مصرف انرژی و تعویض قطعات است. شما باید به تعادل بین قیمت و عملکرد کمپرسور توجه کنید. گاهی اوقات یک کمپرسور گران‌تر ممکن است در طولانی مدت صرفه‌جوئی بیشتری داشته باشد چون دارای عملکرد بهتر، بازده بالاتر، نگهداری کمتر و مزایای بیشتری دارد.

به طور خلاصه، کمپرسور اسکرو روغنی یک نوع کمپرسور هوا است که با استفاده از پیچ‌های مارپیچ، هوا را فشرده می‌کند. این کمپرسورها دارای مزایای زیاد و عیب‌های کمی هستند و در صنایع مختلف کاربرد دارند. اگر شما هم به دنبال یک کمپرسور هوا با کیفیت و قابل اعتماد هستید، کمپرسور اسکرو روغنی را در نظر بگیرید.

 

نحوه کار اسکرو

اسکرو یک قطعه مکانیکی است که برای اتصال دو یا چند قطعه به هم استفاده می‌شود. اسکرو شامل دو بخش اصلی است: سر و پیچ. سر اسکرو معمولا دارای شکاف یا سوراخی است که با استفاده از ابزار مناسب مانند پیچ‌گوشتی یا آچار می‌توان آن را چرخاند. پیچ اسکرو دارای رشته‌ای است که با قطر و فاصله مشخصی طراحی شده است. رشته‌های اسکرو با رشته‌های موجود در قطعات دیگر که به آن‌ها ملحق می‌شوند، همخوانی دارند و باعث افزایش قدرت اتصال می‌شوند.

اسکرو‌ها براساس شکل، اندازه، جنس و کاربرد آن‌ها دسته‌بندی می‌شوند. برخی از انواع رایج اسکرو عبارتند از:

اسکرو فلزی: برای اتصال قطعات فلزی به هم یا به قطعات سخت دیگر مانند چوب یا پلاستیک استفاده می‌شوند. سر این نوع اسکرو معمولا شکاف تخت، ستاره‌ای یا شش‌گوش دارد.

اسکرو چوب: برای اتصال قطعات چوبی به هم یا به قطعات نرم دیگر مانند فوم یا پارچه استفاده می‌شوند. سر این نوع اسکرو معمولا شکاف تخت، ستاره‌ای، شش‌گوش یا پانزده‌گوش دارد.

اسکرو خودبرش: برای اتصال قطعات فلزی به هم بدون نیاز به سوراخ کردن قبلی آن‌ها استفاده می‌شوند. سر این نوع اسکرو معمولا شکاف تخت، ستاره‌ای، شش‌گوش یا پانزده‌گوش دارد و پایین آن دارای تیغه‌ای تیز است که با چرخاندن آن در فلز، خود را برش می‌دهد.

اسکرو الکترونیک: برای اتصال قطعات الکترونیک به هم یا به بردهای الکترونیک استفاده می‌شوند. سر این نوع اسکرو معمولا شکاف تخت، ستاره‌ای، شش‌گوش یا پانزده‌گوش دارد و قطر و طول آن بسیار کم است.

برای استفاده صحیح و بهینه از اسکرو، لازم است که نوع، جنس، قطر و طول مناسب آن را با توجه به نوع و وضعیت قطعات مورد نظر برگزینیم. همچنین باید ابزار مناسب برای چرخاندن اسکرو را انتخاب کنیم و با دقت و ظرافت آن را محکم کنیم. اگر اسکرو را بیش از حد چرخانیم، ممکن است قطعات را خراب کنیم یا اسکرو را شکسته یا گیر کنیم. اگر اسکرو را کم چرخانیم، ممکن است قطعات به خوبی به هم نچسبند یا با حرکت و لرزش از هم جدا شوند.

 

قیمت کمپرسور اسکرو

قیمت کمپرسور اسکرو به عوامل متعددی بستگی دارد که در زیر به صورت کامل در مورد تمامی این ویژگی ها صحبت می کنیم:

قیمت کمپرسور اسکرو چه عواملی را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟

کمپرسور اسکرو یکی از انواع کمپرسورهای هوایی است که برای تولید هوای فشرده با کیفیت بالا و پایدار استفاده می‌شود. کمپرسور اسکرو از دو عنصر اصلی تشکیل شده است: یک موتور الکتریکی و یک بلوک کمپرسور. موتور الکتریکی با انتقال قدرت به بلوک کمپرسور، باعث چرخش دو پیچ مارپیچ شکل در داخل آن می‌شود. این دو پیچ با هم تنگ شده و فضای بین آن‌ها را کاهش می‌دهند، به این ترتیب هوای وارد شده به بلوک کمپرسور فشرده شده و از خروجی آن خارج می‌شود.

قیمت کمپرسور اسکرو به موارد زیر بستگی دارد:

  • ظرفیت تولید هوای فشرده: این عامل نشان دهنده مقدار هوای فشرده‌ای است که کمپرسور در واحد زمان (معمولا لیتر در دقیقه) تولید می‌کند. هر چه ظرفیت تولید هوای فشرده بالاتر باشد، قیمت کمپرسور نیز بالاتر خواهد بود.
  • فشار کاری: این عامل نشان دهنده حداکثر فشار هوای فشرده‌ای است که کمپرسور می‌تواند تولید کند. فشار کاری به واحد بار یا PSI اندازه‌گیری می‌شود. هر چه فشار کاری بالاتر باشد، قیمت کمپرسور نیز بالاتر خواهد بود.
  • قدرت موتور الکتریکی: این عامل نشان دهنده توان مصرفی موتور الکتریکی است که به واحد کیلووات (KW) اندازه‌گیری می‌شود. هر چه قدرت موتور الکتریکی بالاتر باشد، قیمت کمپرسور نیز بالاتر خواهد بود.
  • نوع خنک‌کننده: این عامل نشان دهنده روش خنک‌کاری کمپرسور است. دو نوع خنک‌کننده رایج برای کمپرسورهای اسکرو عبارتند از: خنک‌کننده هوایی و خنک‌کننده آبی. خنک‌کننده هوایی با استفاده از یک فن، هوای سرد را به سمت بلوک کمپرسور هدایت می‌کند و حرارت آن را جذب می‌کند. خنک‌کننده آبی با استفاده از چرخه آب، حرارت بلوک کمپرسور را به یک مبدل حرارتی منتقل می‌کند و آن را خنک می‌کند. خنک‌کننده آبی نسبت به خنک‌کننده هوایی اثربخشی بالاتری دارد، اما قیمت آن نیز بالاتر است.
  • نوع کنترل کننده: این عامل نشان دهنده روش کنترل و تنظیم عملکرد کمپرسور است. دو نوع کنترل کننده رایج برای کمپرسورهای اسکرو عبارتند از: کنترل کننده الکترومکانیکی و کنترل کننده الکترونیکی. کنترل کننده الکترومکانیکی با استفاده از یک سوئیچ فشار، روشن و خاموش شدن کمپرسور را مدیریت می‌کند. کنترل کننده الکترونیکی با استفاده از یک صفحه نمایش لمسی، اطلاعات مختلفی از عملکرد کمپرسور را نشان می‌دهد و امکان تغییر تنظیمات را می‌دهد. کنترل کننده الکترونیکی نسبت به کنترل کننده الکترومکانیکی دقت و قابلیت بالاتری دارد، اما قیمت آن نیز بالاتر است.

به طور خلاصه، قیمت کمپرسور اسکرو به عوامل مختلف فنی و فیزیکی بستگی دارد. برای انتخاب بهترین کمپرسور اسکرو برای نیازهای خود، لازم است این عوامل را در نظر بگیرید و با توجه به بودجه و منابع خود، تصمیم گیرید.

 

جدول میزان هوادهی کمپرسور های اسکرو

  میزان هوادهی در  فشار 8 بار میزان هوادهی در فشار 10 بار قدرت الکتروموتور
نام

کد دستگاه

بر حسب

متر مکعب بر دقیقه

بر حسب

لیتر بر دقیقه

بر حسب

متر مکعب بر دقیقه

بر حسب

لیتر بر دقیقه

اسب بخار

HP

کیلو وات

KW

SCM10 1.2 m3/min 1200 L/min 1 m3/min 1000 L/min 10 HP 7.5 KW
SCM15 1.8 m3/min 1800 L/min 1.5 m3/min 1500 L/min 15 HP 11 KW
SCM20 2.5 m3/min 2500 L/min 2 m3/min 2000 L/min 20 HP 15 KW
SCM30 3.6 m3/min 3600 L/min 3 m3/min 3000 L/min 30 HP 22 KW
SCM40 5 m3/min 5000 L/min 4 m3/min 4000 L/min 40 HP 30 KW
SCM50 6.4 m3/min 6400 L/min 5 m3/min 5000 L/min 50 HP 37 KW
SCM60 7.6 m3/min 7600 L/min 6 m3/min 6000 L/min 60 HP 45 KW
SCM75 9.5  m3/min 9500 L/min 7.5 m3/min 7500 L/min 75 HP 55 KW
SCM100 12 m3/min 1200 L/min 10 m3/min 10000 L/min 100 HP 75 KW

 

کابین کمپرسور اسکرو

کابین کمپرسور اسکرو یکی از مهمترین قطعات یک سیستم فشار باد است. کابین کمپرسور اسکرو محلی است که هوا توسط یک پیچ و مهره به صورت مداوم فشرده می‌شود و سپس به یک مخزن هوا منتقل می‌شود. کابین کمپرسور اسکرو باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • اندازه مناسب: کابین کمپرسور اسکرو باید به اندازه‌ای باشد که بتواند پیچ و مهره، موتور، سیستم خنک‌کننده و سایر قطعات را در خود جای دهد. اگر کابین کمپرسور اسکرو بزرگ باشد، فضای بیشتری را اشغال می‌کند و هزینه حمل و نقل آن بالاتر می‌شود. اگر کابین کمپرسور اسکرو کوچک باشد، عملکرد پیچ و مهره و سایر قطعات تحت تأثیر قرار می‌گیرد و خطر گرم شدن و خراب شدن آن‌ها افزایش می‌یابد.
  • جنس مقاوم: کابین کمپرسور اسکرو باید از جنسی باشد که بتواند در برابر شرایط محیطی نامساعد مقاومت کند. برخی از عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: دما، رطوبت، گرد و غبار، زنگ زدگی، ضربه، لرزش و صدا. برای مثال، اگر کابین کمپرسور اسکرو در محلی با دمای بالا قرار داشته باشد، باید از جنسی باشد که تحمل حرارت بالایی داشته باشد و نسبت به خوردگی و تغییر رنگ حساس نباشد.
  • طراحی مناسب: کابین کمپرسور اسکرو باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که دسترسی به قطعات داخلی آن آسان باشد. همچنین باید دارای درب‌ها، پنجره‌ها، روکش‌ها و سایر قطعات جانبی باشد که نصب، تعمیر و نگه‌داری آن را ساده‌تر کنند. بعلاوه، طراحی کابین کمپرسور اسکرو باید به گونه‌ای باشد که هوادهی مناسب را فراهم کند و صدای تولید شده توسط پیچ و مهره و سایر قطعات را به حداقل برساند.
  • قیمت مناسب: کابین کمپرسور اسکرو باید دارای قیمت مناسب باشد. قیمت کابین کمپرسور اسکرو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله: اندازه، جنس، طراحی، کیفیت، برند و تامین‌کننده. برای خرید کابین کمپرسور اسکرو باید با توجه به نیازها و بودجه خود، مقایسه و انتخاب کنید.

به این ترتیب، کابین کمپرسور اسکرو یک قطعه مهم و حساس در سیستم فشار باد است که باید با دقت انتخاب و استفاده شود. کابین کمپرسور اسکرو می‌تواند تأثیر بزرگی بر عملکرد، بازده، ایمنی و طول عمر کمپرسور اسکرو داشته باشد. بنابراین، لازم است که در خرید و نگه‌داری آن به موارد ذکر شده توجه کنید.

 

کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم

کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم یک نوع کمپرسور است که در آن اسکروهای متحرک و ثابت با یکدیگر همگام می‌شوند و باعث افزایش فشار هوا می‌شوند. این کمپرسورها دارای برخی مزایا نسبت به کمپرسورهای دیگر هستند، از جمله:

  • راندمان بالا: کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم با کاهش اتلاف انرژی در سیستم انتقال، راندمان بالاتری نسبت به کمپرسورهای ریلی یا بلت درایو دارد.
  • عمر طولانی: کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم با داشتن تعداد کمتری قطعه متحرک و سادگی طراحی، عمر طولانی‌تری نسبت به کمپرسورهای دارای سیستم تسمه‌ای یا چرخ‌دنده‌ای دارد.
  • نگهداری آسان: کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم با داشتن ساختار ساده و قابل دسترس، نگهداری آسان‌تری نسبت به کمپرسورهای پیچیده‌تر دارد.

 

کمپرسور اسکرو تسمه ای

کمپرسور اسکرو تسمه ای یک نوع کمپرسور هوا است که با استفاده از یک تسمه به یک موتور الکتریکی متصل می شود. این کمپرسور با چرخاندن دو پیچ در جهت های مخالف، هوا را در فضای بین آنها فشرده می کند و سپس به یک مخزن هوا منتقل می کند. کمپرسور اسکرو تسمه ای دارای مزایایی نسبت به سایر انواع کمپرسورها است، از جمله:

  • عملکرد پایدار و بدون نوسان
  • صدای کم و کارآیی بالا
  • نگهداری و تعمیر آسان
  • عمر طولانی و قابل اطمینان

 

چرا کمپرسور اسکرو تسمه ای انتخاب بهتری است؟

کمپرسور اسکرو تسمه ای یکی از انواع کمپرسورهای اسکرو است که با استفاده از تسمه به موتور متصل می‌شود. این نوع کمپرسور دارای مزایایی نسبت به کمپرسورهای اسکرو مستقیم و گیربکسی است.

  • کمپرسور اسکرو تسمه ای دارای راندمان بالاتری است زیرا تلفات انرژی در تسمه کمتر از گیربکس و محور مستقیم است.
  • کمپرسور اسکرو تسمه ای سبک‌تر و کوچک‌تر از کمپرسورهای اسکرو مستقیم و گیربکسی است و بنابراین فضای کمتری را اشغال می‌کند و هزینه حمل و نقل آن کمتر است.
  • کمپرسور اسکرو تسمه ای ساده‌تر و آسان‌تر در نصب و تعمیر و نگهداری است زیرا دارای قطعات کمتری است و نیاز به روغن‌کاری گیربکس و محور مستقیم ندارد.
  • کمپرسور اسکرو تسمه ای کم صداتر از کمپرسورهای اسکرو مستقیم و گیربکسی است زیرا تولید نویز در تسمه کمتر از گیربکس و محور مستقیم است.

با توجه به مزایای فوق، می‌توان گفت که کمپرسور اسکرو تسمه ای گزینه‌ای مناسب برای کاربردهای صنعتی است که به دنبال کارایی بالا، هزینه پایین، سادگی و کم صدا بودن هستند.

 

کمپرسور اور سایز (Over Size) چیست؟

کمپرسور اور سایز یکی از مفاهیمی است که در صنعت خودروسازی به کار می‌رود. کمپرسور اور سایز به معنای این است که حجم سیلندر موتور بیشتر از حجم استاندارد آن باشد. این کار با تغییر قطر یا طول سیلندر یا هر دو انجام می‌شود. هدف از کمپرسور اور سایز افزایش قدرت و گشتاور موتور است. با کمپرسور اور سایز، مقدار هوای وارد شونده به سوخت‌رسانی بیشتر می‌شود و در نتیجه مقدار سوخت مصرفی نیز بالاتر می‌رود. بنابراین، کمپرسور اور سایز باعث افزایش راندمان و کارایی موتور می‌شود.

کمپرسور اور سایز دارای مزایا و معایب خاص خود است. برخی از مزایای کمپرسور اور سایز عبارتند از:

  • افزایش قدرت و گشتاور موتور
  • بهبود عملکرد و پاسخگویی موتور
  • کاهش فشار و دمای داخل سوخت‌رسانی
  • کاهش نیاز به توربو یا سوپرچارج

برخی از معایب کمپرسور اور سایز عبارتند از:

  • افزایش مصرف سوخت و آلودگی
  • کاهش عمر و استحکام قطعات موتور
  • نیاز به تغییرات در تنظیمات و نگهداری موتور
  • نقض قوانین و استانداردهای صنعت خودرو

کمپرسور اور سایز یک فناوری پیشرفته و پرهزینه است که نیاز به دانش و تجربه فنی دارد. بنابراین، قبل از تصمیم به کمپرسور اور سایز، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • نوع و مدل موتور خودرو
  • حجم و قطر استاندارد سیلندر
  • درصد و روش کمپرسور اور سایز
  • تأثیر بر روی عملکرد و صدای موتور
  • هزینه و زمان لازم برای کمپرسور اور سایز

کمپرسور اور سایز یک راه حل برای بهبود عملکرد موتور است، اما نباید بدون بررسی جامع و دقیق انجام شود. در صورت عدم رعایت شرایط فنی و قانونی، کمپرسور اور سایز ممکن است به جای منفعت، ضرر به شما و خودرو بزند.

 

اجزای کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو یکی از انواع کمپرسورهای هوایی است که برای تولید هوای فشرده با فشار و دبی بالا استفاده می‌شود. کمپرسور اسکرو از سه بخش اصلی تشکیل شده است: بخش مکانیکی، بخش الکترونیکی و بخش هیدرولیکی.

بخش مکانیکی کمپرسور اسکرو شامل قطعات زیر است:

  • روتور: روتور یک قطعه دوار است که دارای دندانه‌های مارپیچی است. روتور در کمپرسور اسکرو به دو نوع زنانه و مردانه تقسیم می‌شود. روتور زنانه دارای دندانه‌های خارجی و روتور مردانه دارای دندانه‌های درونی است. روتورها با هم درگیر شده و باعث جابجایی هوا از سمت مکش به سمت فشار می‌شوند.
  • استاتور: استاتور یک قطعه ثابت است که دارای شکاف‌های مارپیچی است. استاتور با روتور درگیر شده و فضای بین آن‌ها را تنگ و باز می‌کند. این کار باعث افزایش فشار هوا در فضای بین روتور و استاتور می‌شود.
  • بلبرینگ: بلبرینگ قطعاتی هستند که برای حمل بار و کاهش اصطکاک در حین چرخش روتور به کار می‌روند. بلبرینگ‌ها در دو طرف روتور نصب شده و باعث تثبیت محور روتور می‌شوند.
  • سیل: سیل قطعاتی هستند که برای جلوگیری از نشت هوا و روغن از فضای بین روتور و استاتور به کار می‌روند. سیل‌ها در دو نوع پایانه و شفت به کار می‌روند. سیل پایانه در دو طرف استاتور نصب شده و سیل شفت در دو طرف روتور نصب شده است.
  • رادیاتور: رادیاتور قطعه‌ای است که برای خنک کردن هوای فشرده خروجی از کمپرسور به کار می‌رود.

سیستم تولید کننده هوا و ایرند کمپرسور اسکرو

سیستم تولید کننده هوا و ایرند کمپرسور اسکرو یک راه حل جامع برای تامین هوای فشرده با کیفیت بالا و بازدهی عالی است. کمپرسورهای اسکرو با تکنولوژی پیشرفته و موتورهای الکتریکی با راندمان بالا استفاده می کنند. همچنین، سیستم خشک کننده هوا، فیلترهای هوا، مخزن هوا و سیستم کنترل و نظارت را نیز در یک بسته یکپارچه قرار دارد. با این سیستم، شما می توانید هزینه های نگهداری و تعمیرات را کاهش دهید، عمر کمپرسور را افزایش دهید، مصرف انرژی را کاهش دهید و در نهایت بهره وری خود را افزایش دهید.

سیستم خنک کننده کمپرسور اسکرو

سیستم خنک کننده کمپرسور اسکرو یکی از مهمترین بخش‌های یک دستگاه فشار قوی است. این سیستم با استفاده از یک مایع خنک کننده، حرارت تولید شده در هنگام فشرده سازی هوا را از کمپرسور دور می‌کند و باعث می‌شود که کارایی و عمر مفید کمپرسور بالاتر شود.

سیستم خنک کننده کمپرسور اسکرو معمولاً از دو بخش اصلی تشکیل شده است: یک خنک کننده مایع و یک خنک کننده هوا. خنک کننده مایع با جریان دادن یک مایع خنک کننده، مانند آب یا روغن، در داخل یا خارج از روتورهای کمپرسور، حرارت را به خود جذب می‌کند و آن را به خارج از دستگاه منتقل می‌کند. خنک کننده هوا با استفاده از یک فن، هوای سرد را روی سطح خارجی کمپرسور و خطوط لوله مایع خنک کننده می‌وزاند و حرارت را به جو منتشر می‌کند.

انواع سیستم خنک کننده کمپرسور اسکرو بسته به نوع مایع خنک کننده و نحوه جابجایی آن در دستگاه متفاوت هستند. برخی از این انواع عبارتند از:

  • سیستم خنک کننده آب-روغن: در این سیستم، روغن به عنوان مایع خنک کننده استفاده می‌شود و در داخل روتورهای کمپرسور جریان دارد. روغن پس از جذب حرارت، به یک مبدل حرارتی منتقل می‌شود و با آب سرد تبادل حرارت می‌کند. آب پس از گرفتن حرارت، به چاه زمین یا چشمه آب بازگشت داده می‌شود.
  • سیستم خنک کننده هوا-روغن: در این سیستم، روغن نیز به عنوان مایع خنک کننده استفاده می‌شود ولی در خارج از روتورهای کمپرسور جریان دارد. روغن پس از جذب حرارت، به یک رادیاتور منتقل می‌شود و با هوای سرد تبادل حرارت می‌کند. هوای سرد توسط یک فن روی رادیاتور وزیده می‌شود.
  • سیستم خنک کننده آب-آب: در این سیستم، آب به عنوان مایع خنک کننده استفاده می‌شود و در داخل روتورهای کمپرسور جریان دارد. آب پس از جذب حرارت، به یک مبدل حرارتی منتقل می‌شود و با آب سرد تبادل حرارت می‌کند. آب سرد معمولاً از یک شبکه آب شهری یا یک تانک ذخیره تامین می‌شود.

سیستم خنک کننده کمپرسور اسکرو باید با دقت و توجه طراحی و نصب شود. عواملی مانند دما، فشار، جریان، خلوص و کیفیت مایع خنک کننده، نوع و اندازه روتورها، نحوه نصب و تعمیرات کمپرسور و محل قرارگیری دستگاه بر عملکرد و کارایی سیستم خنک کننده تأثیر دارند. بنابراین، باید از انتخاب مناسب سیستم خنک کننده و رعایت استانداردهای فنی و ایمنی در هنگام نصب و راه‌اندازی آن اطمینان حاصل کرد.

 

سیستم کنترل و ایمنی کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو یکی از انواع کمپرسورهای روتاری است که با استفاده از دو پیچ متحرک، هوا را فشرده می‌کند. سیستم کنترل و ایمنی کمپرسور اسکرو مجموعه‌ای از تجهیزات و مدارهای الکترونیکی است که برای نظارت بر عملکرد و حفاظت از کمپرسور در برابر خطاها و آسیب‌های احتمالی طراحی شده است.

اجزای سیستم کنترل و ایمنی کمپرسور اسکرو

سیستم کنترل و ایمنی کمپرسور اسکرو شامل قطعات زیر است:

  • تابلو برق: تابلو برق محل قرارگیری تجهیزات الکترونیکی و رله‌های سیستم است. تابلو برق با استفاده از گیرنده‌های جریان، فشار، دما و سطح، پارامترهای مختلف کمپرسور را دریافت و به مدار منطقی متصل می‌شود. مدار منطقی با توجه به تنظیمات داده شده، دستورات لازم را برای روشن یا خاموش کردن کمپرسور، تغییر سرعت چرخش پیچ‌ها، باز یا بسته شدن شیرهای هوا و خنک‌کننده و … صادر می‌کند.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش گیرنده‌ای است که به تابلو برق متصل شده و پارامترهای کمپرسور را به صورت دیجیتال یا آنالوگ نشان می‌دهد. صفحه نمایش همچنین دارای دکمه‌های کنترل است که با استفاده از آن‌ها، می‌توان تنظیمات سیستم را تغییر داد یا خطاهای رخ داده را پاک کرد.
  • حسگر فشار: حسگر فشار قطعه‌ای است که فشار هوای خروجی کمپرسور را اندازه‌گیری می‌کند. حسگر فشار به تابلو برق متصل شده و در صورت عدم رعایت حدود مجاز فشار، سبب قطع جریان برق می شود.

 

کمپرسور اسکرو آلمانی چیست؟

کمپرسور اسکرو آلمانی ایرند روتور کمپ آلمان یک نوع کمپرسور هوا است که با استفاده از دو پیچ متحرک هوا را فشرده می‌کند. این کمپرسورها به دلیل داشتن حجم هوای بیشتر، بازده بالا، عمر طولانی، نگهداری آسان و کارایی برتر در مقایسه با سایر انواع کمپرسورها محبوبیت زیادی دارند. کمپرسور اسکرو آلمانی در صنایع مختلف مانند نفت و گاز، پتروشیمی، خودروسازی، بسته‌بندی، تولید برق و … کاربرد دارد.

 

کمپرسور اسکرو در چه صنایعی استفاده می شود

کمپرسور اسکرو یکی از انواع کمپرسورهای هوا است که با استفاده از دو پیچ متحرک هوا را فشرده می کند. این نوع کمپرسور دارای بازده بالا، نگهداری آسان و عمر طولانی است. کمپرسور اسکرو در چه صنایعی استفاده می شود؟

کمپرسور اسکرو در بسیاری از صنایع که نیاز به هوای فشرده دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از این صنایع عبارتند از:

  • صنعت خودروسازی: کمپرسور اسکرو برای رنگ زدن، جوشکاری، تزریق پلاستیک و تولید قطعات خودرو استفاده می شود.
  • صنعت غذایی و نوشیدنی: کمپرسور اسکرو برای بسته بندی، پاستوریزه کردن، تولید نان و شیرینی و سایر محصولات غذایی و نوشیدنی استفاده می شود.
  • صنعت پتروشیمی و نفت: کمپرسور اسکرو برای حمل و نقل، تصفیه، تولید گاز و سایر فرآیندهای پتروشیمی و نفت استفاده می شود.
  • صنعت فلزات: کمپرسور اسکرو برای برش، خم کردن، شکل دادن، سخت کاری و سایر فرآیندهای فلزات استفاده می شود.
  • صنعت چوب: کمپرسور اسکرو برای روکش زدن، چسباندن، لاک زدن و سایر فرآیندهای چوب استفاده می شود.

به طور خلاصه، کمپرسور اسکرو یک دستگاه بسیار کارآمد و پرکاربرد است که در تقریبا هر صنعتی که به هوای فشرده نیاز دارد، قابل استفاده است. اگر شما هم به دنبال یک کمپرسور اسکرو با کیفیت و قابل اطمینان هستید، ما به شما توصیه می کنیم با ما تماس بگیرید. ما در زمینه تامین و خدمات کمپرسور اسکرو دارای سابقه و تجربه طولانی هستیم و می توانیم به شما بهترین راه حل را پیشنهاد دهیم.

چیلر با کمپرسور اسکرال یا اسکرو

این سوالی است که بسیاری از مشتریان و طراحان سیستم های تهویه مطبوع با آن روبرو می شوند. چیلر یک دستگاه است که با استفاده از چرخه تبرید حرارت را از مایع خنک کننده (معمولا آب) جذب کرده و به محیط خارج انتقال می دهد. کمپرسور یک قطعه اصلی در چرخه تبرید است که با فشار دادن بخار مبرد، انرژی لازم برای جذب حرارت را فراهم می کند.

کمپرسورهای اسکرال و اسکرو دو نوع رایج از کمپرسورهای استفاده شده در چیلر هستند. هر دو نوع کمپرسور دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که باید در انتخاب چیلر مناسب توجه شود. در این بخش، ما به توضیح تفاوت ها و شباهت های این دو نوع کمپرسور می پردازیم.

کمپرسور اسکرو یک کمپرسور روتاری است که با استفاده از دو پیچ همگام، بخار مبرد را فشار می دهد. کمپرسور اسکرو دارای بازده بالا، قابلیت کنترل پذیری خوب، عملکرد پایدار و صدای کم است. این نوع کمپرسور مناسب برای چیلر های با ظرفیت بالا و نیاز به خنک سازی مداوم است. بعضی از معایب کمپرسور اسکرو عبارتند از: قیمت بالا، نگهداری پیچیده، نفوذپذیری روغن و نیاز به سامانه رانش.

کمپرسور اسکرال یک کمپرسور روتاری است که با استفاده از دو صفحه حلزونی، بخار مبرد را فشار می دهد. کمپرسور اسکرال دارای سادگی ساختار، قابلیت تحمل بالقوه، عدم نفوذپذیری روغن و صدای پایین است. این نوع کمپرسور مناسب برای چیلر های با ظرفیت پایین تا متوسط و نیاز به خنک سازی غیر مداوم است. بعضی از معایب کمپرسور اسکرال عبارتند از: بازده پایین، حساس به ذرات خارجی، عدم قابلیت تعمیر و نقص در سامانه رانش.

بهترین روغن برای کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو یکی از مهمترین تجهیزات صنعتی است که در بسیاری از کارخانه ها و واحدهای تولیدی استفاده می شود. این کمپرسور با فشار دادن هوا، انرژی مورد نیاز برای انجام فرآیندهای مختلف را تأمین می کند. برای حفظ عملکرد بهینه و طول عمر کمپرسور اسکرو، انتخاب روغن مناسب بسیار حائز اهمیت است. روغن کمپرسور اسکرو نقش های متعددی دارد، از جمله:

  • خنک کردن قطعات داخلی کمپرسور و جلوگیری از افزایش دما
  • روان کاری قطعات متحرک و کاهش اصطکاک و سایش
  • پاک کردن ذرات خارجی و آلاینده ها از داخل کمپرسور و جلوگیری از خوردگی
  • مهار کردن نشت هوا و بهبود بازده انرژی

به طور کلی، روغن های کمپرسور اسکرو به دو دسته تقسیم می شوند: روغن های معدنی و روغن های سنتتیک. روغن های معدنی از نفت خام استخراج شده و دارای قیمت پایین تری هستند. اما عمر مفید آنها کوتاه تر است و نیاز به تعویض مکرر دارند. همچنین، روغن های معدنی در دماهای بالا و پایین عملکرد ضعیف تری دارند و ممکن است باعث تشکیل رسوبات در داخل کمپرسور شوند.

روغن های سنتتیک به صورت مصنوعی تولید شده و دارای خصوصیات بهتری هستند. عمر مفید آنها بالاتر است و نیاز به تعویض کمتر دارند. روغن های سنتتیک در دماهای بالا و پایین عملکرد بهتری دارند و باعث کاهش مصرف انرژی و صدای کمپرسور می شوند. همچنین، روغن های سنتتیک قابلیت پاک کاری بالاتری دارند و جلوگیری از تشکیل رسوبات در داخل کمپرسور می کنند.

به طور خلاصه، روغن های سنتتیک بهترین گزینه برای کمپرسور اسکرو هستند. البته، بسته به نوع و مشخصات کمپرسور، باید نوع و گرید مناسب روغن را از طرف سازنده یا فروشنده درخواست کنید. بعضی از برندهای معروف روغن کمپرسور اسکرو عبارتند از:

  • شل (Shell)
  • موبیل (Mobil)
  • کاسترول (Castrol)
  • توتال (Total)
  • ایرکول (Aircol)

 

مقایسه کمپرسور اسکرو و پیستونی

کمپرسورها دستگاه‌هایی هستند که با فشرده کردن هوا یا گاز، انرژی مورد نیاز برای انجام کارهای مختلف را تولید می‌کنند. کمپرسورها در صنایع، خودروها، سیستم‌های تهویه مطبوع و بسیاری از کاربردهای دیگر به کار می‌روند. اما همه کمپرسورها یکسان نیستند و بسته به نوع ساختار و عملکرد آن‌ها، مزایا و معایب مختلفی دارند.

 

 

تفاوت کمپرسور اسکرو با کمپرسور پیستونی

دو نوع کمپرسور رایج در بازار، کمپرسور اسکرو و کمپرسور پیستونی هستند. کمپرسور اسکرو یا رولتینگ، نوعی کمپرسور است که با استفاده از دو پره مارپیچ شکل به نام اسکرو، هوا را فشرده می‌کند. این دو پره در جهت‌های مخالف به سمت یکدیگر چرخش می‌کنند و باعث می‌شوند که حجم هوای وارد شده به آن‌ها کاهش یابد و فشار آن افزایش پیدا کند. سپس هوای فشرده شده از خروجی کمپرسور خارج می‌شود اما  کمپرسور پیستونی یا ریسیپروکینگ، نوعی کمپرسور است که با استفاده از یک یا چند سیلندر و پیستون، هوا را فشرده می‌کند. در این نوع کمپرسور، پیستون با حرکت رفت و برگشتی خود، هوا را در سیلندر جذب و فشار می‌دهد. سپس هوای فشرده شده از طرف دوغابک (valve) خروج محفظه فشار قابل تنظیم (pressure vessel) خارج می شود.

 

 

مقایسه کمپرسور اسکرو و پیستونی

برای مقایسه کمپرسور اسکرو و پیستونی، باید به عوامل مختلفی نظیر قدرت، بازده، صدا، نگهداری و قابلیت اطمینان توجه کنید. در زیر به برخی از این عوامل اشاره می‌کنیم:

  • قدرت: کمپرسور اسکرو قادر است به فشار بالاتر و جریان هوای بیشتری نسبت به کمپرسور پیستونی دست یابد. این موضوع باعث می‌شود که کمپرسور اسکرو برای کاربردهایی که نیاز به هوای فشرده با کیفیت بالا و پایدار دارند، مناسب باشد. برای مثال، در صنایع سنگین، پتروشیمی، نیروگاهی و غیره. کمپرسور پیستونی به خاطر ساختار ساده‌تر خود، قدرت کمتری دارد و برای کاربردهایی که نیاز به هوای فشرده با فشار متوسط یا پایین دارند، مناسب است. برای مثال، در ابزارهای دستی، تجهیزات دندانپزشکی، تزئینات و غیره.
  • بازده: کمپرسور اسکرو دارای بازده بالاتری نسبت به کمپرسور پیستونی است. این به این دلیل است که کمپرسور اسکرو هوا را به صورت پیوسته و بدون توقف فشرده می‌کند و از ضایعات حرارتی کمتری رنج می‌برد. همچنین، کمپرسور اسکرو دارای سرعت چرخش پایین‌تری است و در نتیجه از سایش و خوردگی کمتری رنج می‌برد. کمپرسور پیستونی به خاطر حرکت رفت و برگشتی پیستون، هوا را به صورت ضربه‌ای فشرده می‌کند و در نتیجه از ضایعات حرارتی بیشتری رنج می‌برد. همچنین، کمپرسور پیستونی دارای سرعت چرخش بالاتری است و در نتیجه از سایش و خوردگی بیشتری رنج می‌برد.
  • صدا: کمپرسور اسکرو دارای سطح صدای پایین‌تری نسبت به کمپرسور پیستونی است. این به این دلیل است که کمپرسور اسکرو دارای قطعات متحرک کمتر و حالت لغزش بین پروانه‌ها دارد. همچنین، کمپرسور اسکرو معمولاً در یک محفظه بسته قرار می‌گیرد که صدا را جذب می‌کند. کمپرسور پیستونی به خاطر حالت تصادفی بین پیستون و سیلندر و حالت ضربه‌ای فشار هوا، سطح صدای بالاتری دارد. همچنین، کمپرسور پیستونی معمولاً در یک محفظه باز قرار می‌گیرد که صدا را جذب نمی‌کند.
  • نگهداری: کمپرسور اسکرو نیاز به نگهداری کمتری نسبت به کمپرسور پیستونی دارد.

تفاوت کمپرسور اسکرال و اسکرو

تفاوت کمپرسور اسکرو و اسکرال

کمپرسورهای اسکرو و اسکرال دو نوع کمپرسور هستند که برای فشرده سازی هوا یا گازهای دیگر استفاده می شوند. این دو نوع کمپرسور از نظر ساختار، عملکرد و کاربرد با هم تفاوت هایی دارند که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

کمپرسور اسکرو یک نوع کمپرسور روتاری است که از دو عنصر مارپیچی به نام اسکرو تشکیل شده است. این دو عنصر در حالت متقابل در یک بدنه قرار دارند و با چرخش همزمان، فضای بین آنها را کاهش می دهند و هوا یا گاز را فشرده می کنند. کمپرسور اسکرو معمولاً برای فشرده سازی هوا در صنایع سنگین و بزرگ استفاده می شود. این نوع کمپرسور دارای بازده بالا، صدای کم، نگهداری آسان و عمر طولانی است.

کمپرسور اسکرال یک نوع کمپرسور روتاری است که از دو عنصر به شکل حلزون تشکیل شده است. یک عنصر ثابت و دیگری متحرک است. عنصر متحرک با حرکت دورانی، هوا یا گاز را به سمت مرکز حلزون جابجا می کند و فشار آن را افزایش می دهد. کمپرسور اسکرال بیشتر برای فشرده سازی هوا در صنایع خفیف و کوچک استفاده می شود. این نوع کمپرسور دارای صدای بسیار کم، لغزش ناچیز، تولید حرارت پایین و تعداد قطعات کم است.

به طور خلاصه، تفاوت کمپرسور اسکرو و اسکرال در ساختار، راندمان، صدا، حجم، قابلیت تعمیر و تولید حرارت آنها است. بسته به نوع صنعت و نیاز به فشار و جریان هوا یا گاز، می توان یک نوع کمپرسور را انتخاب کرد.

 

تفاوت کمپرسور اسکرول و پیستونی

کمپرسورها دستگاه‌هایی هستند که با فشار دادن گازها، انرژی مکانیکی را به انرژی حرارتی تبدیل می‌کنند. کمپرسورها در صنایع مختلفی مانند تهویه مطبوع، سرمایش، خشک کردن، تصفیه هوا و … کاربرد دارند. بر اساس نحوه فشار دادن گاز، کمپرسورها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: کمپرسورهای حجمی و کمپرسورهای فشاری. در این مقاله قصد داریم تفاوت دو نوع کمپرسور حجمی رایج یعنی اسکرول و پیستونی را بررسی کنیم.

کمپرسور اسکرول یا اوربیتال، نوعی کمپرسور حجمی است که با استفاده از دو صفحه مارپیچ شکل به نام اسکرول، گاز را فشار می‌دهد. یکی از این صفحات ثابت است و دیگری به صورت چرخشی حرکت می‌کند. با حرکت صفحه چرخشی، حجم فضای بین دو صفحه کم شده و گاز به سمت مرکز فشار داده می‌شود. در نهایت گاز فشرده از سوراخ مرکزی خارج می‌شود.

کمپرسور پیستونی یا روداتور، نوع دیگری از کمپرسور حجمی است که با استفاده از چندین پیستون و سیلندر، گاز را فشار می‌دهد. پیستون‌ها با حرکت رفت و برگشت در سیلندر، گاز را مکیده و فشار می‌دهند. سپس گاز فشرده از طرف خروج سوپاپ به خارج منتقل می‌شود.

بین کمپرسور اسکرول و پیستونی تفاوت‌های زیر وجود دارد:

  • کمپرسور اسکرول بدون لغزش است، چون صفحات اسکرول با هم در تماس هستند. این باعث می‌شود که بازده این نوع کمپرسور بالاتر باشد.
  • کمپرسور اسکرول بدون روغن است، چون نبود قطعات متحرک زیربنای لغزان را بطور قابل توجه‌ای کاهش میدهد. این باعث می شود که نیاز به تعویض و نگهداری روغن کمتر شود و هزینه عاملی کاهش یابد.
  • کمپرسور اسکرول سبک‌تر و کوچک‌تر است، چون تعداد قطعات آن کمتر است. این باعث می‌شود که جاگیری و وزن کمپرسور کاهش یابد و نصب آن راحت‌تر شود.
  • کمپرسور اسکرول بی‌صداتر است، چون حرکت صفحات اسکرول صاف و بدون شوک است. این باعث می‌شود که سطح نویز کمپرسور کاهش یابد و راحتی محیط را افزایش دهد.

با توجه به مزایای کمپرسور اسکرول، ممکن است فکر کنید که این نوع کمپرسور بهترین گزینه است. اما باید بدانید که هر دو نوع کمپرسور دارای محدودیت‌های خود هستند. برای مثال، کمپرسور اسکرول نمی‌تواند گاز را به فشار بالایی برساند و مناسب برای حجم‌های بزرگ نیست. همچنین قیمت کمپرسور اسکرول بالاتر از کمپرسور پیستونی است. بنابراین، بسته به نوع کاربرد و شرایط محیطی، می‌توانید نوع مناسب کمپرسور را انتخاب کنید.

 

تفاوت کمپرسور اسکرو با اسکرال

کمپرسورهای اسکرو و اسکرال دو نوع کمپرسور هستند که در صنعت سرمایش و گرمایش استفاده می‌شوند. این دو نوع کمپرسور از نظر ساختار، راندمان، قیمت و کاربرد با هم تفاوت دارند. در این قسمت به بررسی این تفاوت‌ها می‌پردازیم.

کمپرسور اسکرو یک نوع کمپرسور روتاری است که با استفاده از دو پیچ مارپیچ شکل به نام روتور، هوا را فشار می‌دهد. روتورها در جهات مخالف یکدیگر چرخش می‌کنند و باعث می‌شوند که حجم هوای وارد شده به کمپرسور کاهش یابد و فشار آن افزایش یابد. کمپرسور اسکرو برای فشاردهی به هوای خشک و بدون ذرات جامد مناسب است. این نوع کمپرسور دارای راندمان بالا، عملکرد پایدار، نگهداری آسان و صدای کم است. اما قیمت آن نسبت به کمپرسورهای دیگر بالاتر است و نیاز به سیستم خنک‌کننده دارد.

کمپرسور اسکرال یا پیچیده یک نوع کمپرسور روتاری است که با استفاده از دو صفحه پیچیده شکل به نام اسکرال، هوا را فشار می‌دهد. یکی از این صفحات ثابت است و دیگری در حال چرخش است. با چرخش صفحه متحرک، هوا در فضای بین دو صفحه گیر می‌افتد و به مرکز صفحات هل داده می‌شود. در نتیجه حجم هوا کاهش یافته و فشار آن افزایش می‌یابد. کمپرسور اسکرال برای فشاردهی به هوای تمیز و خنک مناسب است. این نوع کمپرسور دارای راندمان خوب، عملکرد ساده، نگهداری کم و صدای بسیار پایین است. اما قابل تعمیر نبوده و در برابر ذرات جامد حساس است.

تفاوت کمپرسور اسکرو و پیستونی

کمپرسورها دستگاه‌هایی هستند که با فشرده کردن هوا یا گاز، انرژی مکانیکی را به انرژی فشار تبدیل می‌کنند. کمپرسورها در صنایع مختلف، از جمله نفت و گاز، برق، خودروسازی، ساختمان و تهویه مطبوع، کاربرد دارند. بر اساس نحوه فشرده کردن هوا یا گاز، کمپرسورها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: کمپرسورهای حجمی و کمپرسورهای پویایی. در این مقاله به بررسی تفاوت دو نوع کمپرسور حجمی رایج، یعنی کمپرسور اسکرو و کمپرسور پیستونی می‌پردازیم.

کمپرسور اسکرو یک کمپرسور حجمی است که با استفاده از دو رول (اسکرو) با شکل مارپیچ، هوا را در فضای بین آن‌ها جذب و فشرده می‌کند. رول‌های اسکرو به صورت متقابل در جهت‌های مخالف چرخش دارند و باعث می‌شوند که حجم هوای درون آن‌ها کاهش یابد و فشار آن افزایش پیدا کند. هوای فشرده شده سپس از خروجی کمپرسور خارج می‌شود. بسته به نحوه خنک شدن هوای فشرده شده، کمپرسور اسکرو می‌تواند دارای خنک‌کن آبی یا هوایی باشد اما کمپرسور پیستونی نیز یک کمپرسور حجمی است که با استفاده از چندین سیلندر و پیستون، هوا را فشرده می‌کند. پیستون‌ها با حرکت رفت و برگشت در سطح سیلندر، هوا را در فضای بین سر سیلندر و پستان جذب و فشار می‌دهند. هوای فشرده شده سپس از طرف خروج سطح سلیندیر خارج شده و به جای آب خالص قابل استفاده می باشد.

تفاوت کمپرسور اسکرو و سانتریفیوژ

کمپرسورهای اسکرو و سانتریفیوژ دو نوع کمپرسور هوایی هستند که برای تولید هوای فشرده با فشار بالا و دبی زیاد استفاده می‌شوند. این دو نوع کمپرسور از روش‌های مختلفی برای فشرده‌سازی هوا استفاده می‌کنند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی تفاوت‌های اصلی بین کمپرسورهای اسکرو و سانتریفیوژ می‌پردازیم.

کمپرسور اسکرو یک نوع کمپرسور پیستونی است که از دو پیچ مارپیچ شکل به نام روتور استفاده می‌کند. روتورها در جهت‌های مخالف چرخش دارند و با هم درگیر می‌شوند. هنگامی که هوا به داخل کمپرسور وارد می‌شود، فضای بین روتورها کم‌تر می‌شود و هوا فشرده می‌گردد. سپس هوای فشرده از خروجی کمپرسور خارج می‌شود. کمپرسور اسکرو معمولاً با یک سیستم خنک‌کننده همراه است تا دمای هوای فشرده را پایین بیاورد اما کمپرسور سانتریفیوژ یک نوع کمپرسور توربینی است که از چندین طبقه شفت و پروانه به نام امپلر استفاده می‌کند. هنگامی که هوا به داخل کمپرسور وارد می‌شود، توسط امپلرها شتاب داده شده و به سمت محفظه تغذیه حرکت می‌کند. در اینجا، هوا تحت تاثیر نیروی محوری فشار می‌خورد و دبی آن افزایش می‌یابد. سپس هوا به سمت خروجی کمپرسور جاری شده و تحت تاثیر نیروی قطبیده فشار داده شده و فشار آن بالاتر می‌رود. کمپرسور سانتریفیوژ نیز با یک سامانه خنک‌کننده همراه است تا دمای هوای فشرده را پایین ببرد.

تفاوت‌های اصلی بین کمپرسور اسکرو و سانتریفیوژ

  • کارآئی: کمپرسور اسکرو به طور مستقیم با الکتروموتور یکی شده و کارآیی بالاتری نسبت به کمپرسور سانتریفیوژ دارد. کمپرسور سانتریفیوژ نیاز به یک سامانه انتقال قدرت دارد که می‌تواند شامل گیربکس، کوپلینگ، پالس و … باشد. این سامانه باعث افت کارآیی و افزایش هزینه‌های نگهداری می‌شود.
  • فشار: کمپرسور اسکرو می‌تواند هوا را تا فشار 13 بار فشرده کند، در حالی که کمپرسور سانتریفیوژ می‌تواند هوا را تا فشار 40 بار فشرده کند. بنابراین، کمپرسور سانتریفیوژ برای کاربردهایی که نیاز به فشار بالای هوا دارند، مناسب‌تر است.
  • دبی: کمپرسور اسکرو معمولاً دبی کم‌تری نسبت به کمپرسور سانتریفیوژ دارد. کمپرسور اسکرو معمولاً برای دبی‌های زیر 1000 متر مکعب در دقیقه طراحی شده است، در حالی که کمپرسور سانتریفیوژ می‌تواند دبی‌های بالاتر از 1000 متر مکعب در دقیقه را تأمین کند. بنابراین، کمپرسور سانتریفیوژ برای کاربردهایی که نیاز به دبی زیاد هوا دارند، مناسب‌تر است.
  • نویز: کمپرسور اسکرو صدای بیشتری تولید می‌کند و نیاز به یک کابین عایق صوتی دارد. کمپرسور سانتریفیوژ صدای کم‌تری تولید می‌کند و نیاز به کابین عایق صوتی ندارد.
  • قابلیت تنظیم: کمپرسور اسکرو قابلیت تنظیم خودکار بسته به نیاز مصرف کننده را دارد. کمپرسور سانتریفیوژ نیاز به یک سامانه تنظیم کننده جدی مثل ولو یا اینورتر دارد.

کمپرسورهای اسکرو و سانتریفیوژ دو نوع کمپرسور هوای فشرده با روش‌های مختلف فشاردهی هستند. هر کدام از این دو نوع کمپرسور مزایا و معایب خود را دارند و بسته به نوع کاربرد، فشار، دبی و هزینه‌های عملکرد و نگهداری، گزینه مناسب‌تر را می‌توان انتخاب کرد.

 

کمپرسور اسکرو در تهران

برای خرید، فروش، تولید، قیمت انواع کمپرسور هوا شامل کمپرسور اسکرو و همچنین تامین قطعات و لوازم انواع کمپرسور اسکرو در تهرانمی توانید با ما تماس بگیرید. ما با بهره گیری از دانش فنی روزتولید کننده انواع کمپرسور هوا و کمپرسور اسکرو در تهران هستیم.
برای مشاوره، طراحی و نصب و راه اندازی و نگهداری انواع سیستم های هوای فشرده و کمپرسور اسکرو در تهران و همچنین تأمین قطعات و تجهیزات کمپرسورهای هوای فشرده به صورت رایگان با ما تماس بگیرید.
ما تولید کننده انواع کمپرسور اسکرو از 600 الی 22000 لیتر در دقیقه از فشار 7 الی 13 بار و تولید کننده انواع کمپرسور پیستونی از 80 الی 3000 لیتر در دقیقه با فشار 6 الی 12 بار و تولید کننده انواع کمپرسور فشار قوی 40 بار فشار در تهران هستیم.
همچنین ما در تولید مخازن تحت فشار، تهیه انواع فیلتر رطوبت گیر، تهیه درایرهای تبریدی و شیمیائی، تهیه انواع الکترو موتور ، ژنراتور، خرید و فروش انواع کمپرسور دست دوم و معاوضه کمپرسور دست دوم با نو در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.
بسیاری از صنایع مختلف از کمپرسور اسکرو در تهران استفاده می کنند.